dijous, 30 d’abril del 2009

cultura de pais

Al nostre país li falta un munt per tenir el nivell cultural i educatiu que alguns dels nostres veïns. M'explico, no parlo de llegir llibres, cosa que em temo mai no farem, si no de comportament social.
Als països on aquest nivell es alt, la gent, educada, se sap comportar i es comporta, no es tiren papers a terra i a qui embruta multa.
Al nostre país en canvi ho prohibim abans i com diu la dita: mort el gos s'ha acabat la ràbia. I de gossos volia acabar parlant. Prohibit dur els gossos a la platja, prohibit portar els gossos als restaurants, prohibit entrar a les botigues, prohibit viatjar en transport public si no ets in vident (tret dels FFCC si du un morrió), prohibit entrar en llocs públics (festa del llibre a Sant Cugat aquest mes de Març per exemple), prohibit passejar sense corretja, prohibit tot.
Hi ha algú que em pugui explicar com ho he de fer per que la meva gossa estigui fisicament bé?
Si no pot correr lliure en algun lloc i no pot gaudir d'un minim de llibertat en algun lloc i no pot estar sense corretja en algun moment i em diuen que ha de correr una hora al dia, l'unica solució que hi trobo es que he de contractar a un corredor profesional de 5.000 metres perque si no jo no aguanto, i despres l'he de guardar la resta del dia a casa, pobre gossa.
A França als restaurants tenen llocs previstos per els gossos, a Angleterra no cal ni que us ho expliqui i es que als països civilitzats saben que el culpable no es el gos sino el seu propietari i es castiga al infractor sense una repressió previa.
Però es clar, els gossos no es poden defendre.
Bon cap de setmana