dissabte, 14 de març del 2015

El mon

El meu blog te teranyines del temps que fa que no escric. Demano disculpes als pocs que encara em pugueu seguir.
Escriure requereix un estat d'ànim, un punt de concentració i una certa fluïdesa en les idees. També, i no seria un punt menor, tenir temes interessants seria un altre punt a considerar. 
El mon, el nostre mon, viu uns temps massa carregats de males notícies, amb poques coses bones que destacar.
Avui, mentre plou fora, podria començar a desbrossar els molts temes que em venen al cap i segur que no seré capaç de treure tot allò que em ve al cap però en tinc ganes.
Llegir El Pais aquest matí m'ha obert la gana. No serà pas perquè sigui una plataforma objectiva però senzillament t'ajuda a enumerar molts dels temes que conformen el nostre mon.
"EI" suposo que ha de ser el primer tema. En Castellà diuen que "quien siembra vientos recoge tempestades" i el mon occidental ha menyspreat tant de temps als musulmans i el mon musulmà que no es pas estrany que ara el mon hagi de fer front a EI, a Boko Haram, Siria i El Assad, Irak, els Kurds, Libia, Qatar, i tot el que volgueu.
Crec que, amb tota franquesa, la qüestió musulmana penja de dos grans potes: el menyspreu secular que els occidentals han atorgat als milions de musulmans que ho ha arreu del mon i, igual d'important, la pobresa i desigualtat que aquesta crisi ha agreujat.
Pensem per un moment que nosaltres som una persona jove, criat en el mon occidental, rodejat de riquesa però riquesa inaccessible, amb pocs estudis, amb massa temps lliure perquè no tenim feina ni pervindre i, per acabar ho d'adobar, uns il.luminats que no paren d'alliçonar i taladrar amb lo únic que realment els pot excitar, el paradís!!!!!!.
Costa tant de veure que així jo també podria caure en aquest parany impossible?
Tot això sense oblidar els munts de diners que tots els grans països segueixen fent amb la venda d'armes, les corrupcions de líders i caps d'estat, etc etc...
Jo no tinc pas la solució però diuen que quan coneixes l¡origen del problema ja tens la meitat de la solució, no???
seguirem demà