dissabte, 28 de juny del 2008

bancs

No se si us heu fixat que en el entorn que vivim els bancs son d'els pocs que encara van presumint dels guanys que tenen i que segueixen incrementant, com el Sr Botin va anunciar fa poc vestit amb una ostentosa corbata vermella en la seva junta.
Jo, en virtut de la meva feina no puc criticar que un empresari guany el que bonament hagi sabut gestionar però sempre he cregut que hi ha una frontera entre el que es correcte i el que no.
Em sembla menyspreable l'hipocresia amb la que es presenta la banca en general quan parlen "d'ajudar" a les persones i les empreses.
Tinc la sort de no necessitar el seu "ajut" i puc parlar dins la llibertat de qui no te deutes però em fan mes por que una pedregada per si algun dia les coses canvien.
Riem quan sentim les històries dels jueus que vivien de l'usura i jo em pregunto on es la diferència, son vells igual, això si en lloc de barba tenen lluïdes corbates i a l'hora de fer negoci no entenen nomes que l'idioma dels diners i guanys i no reconeixen altre religió.
A Alemanya per exemple, la banca s'implica en la gestió de les empreses per tal de crear mes riquesa tot i fent negoci, aquí nomes et deixen en funció del que tens i es rodegen de lletra petita que casualment sempre els afavoreix.
Això si recordeu la màxima, si els heu de deure diners que siguin molts així a l'hora de pagar us tindran respecte i consideració perquè com sigui poc la palmareu i perdreu el que no teniu

1 comentari:

Miquel Saumell ha dit...

Molt d'acord. En Botín, però, va encara una mica més lluny i s'atreveix a pronosticar els guanys que apareixeran a la seva compte de resultats d'aquí mig any. Tal com està tot el veig una mica massa agosarat. Tant agosarat com aquells polítics tan savis que quan presenten un recurs al Tribunal Constitucional ja s'anticipen a dir en roda de premsa quina serà la resolució del tribunal. Tant se val que sigui contra un estatut d'una "región española", o que ho facin contra una llei que diu que un dirigent polític potser farà un parell de preguntes al seu poble. Ells ja t'anticipen en roda de premsa quina serà la resolució del tribunal. Com ho saben? Que potser tenen la bola de vidre? Que no havíem quedat que aquí hi havia separació de poders? En Botín i els polítics ens fan ballar el cap.