diumenge, 23 d’agost del 2009

Ramadà

Els mitjans de comunicació estatals i locals han descobert que existeix una "cosa" que es diu Ramadá com si fos una cosa nova.
Suposo que es deu al fet que no hi ha noticies "importants" o noticiables per ells.
Jo acabo de tornar de vacances i em sento ple de ganes de dir, d'explicar i de denunciar així que, durant uns dies em tornareu a poder llegir.
Dit això tornem al Ramadà.
Els musulmans ho celebren des de fa molts anys, em sembla potser un miler i pico, i en canvi mai havia estat noticia??? sona ridícul.
Potser hem descobert que hi ha uns quants musulmans entre nosaltres, entenent per nosaltres, els que vivim fa mes estona per aquestes contrades, i ara han decidit reconèixer la seva existència.
Seria bo reconèixer que dels seus avantpassats ja n'hi havia uns quants fa uns segles, així com jueus, però els anomenats cristians i catòlics els varen expulsar de les nostres fronteres per infidels.
Jo, que cada cop mes odio les banderes i les religions per tot allò que tenen d'instruments dels qui tenen ganes de guerra, celebro que el mon sigui capaç de conviure amb naturalitat acceptant les diferències sempre i quan aquestes diferències nomes siguin això, diferències que escenifiquen la nostre riquesa cultural.

1 comentari:

Miquel Saumell ha dit...

Fa poc ja vaig tenir una mica de "sarao" per gosar manifestar-me en uns termes similars als teus, així que m’abstindré de dir res més sobre el Ramadà. Això sí, quan arribin les festes de Nadal no se t’acudeixi referir-t’hi com a Nadal ni esmentis el mot “pessebre”, que això diuen que fereix la sensibilitat de segons qui. Soyez propre, parla del pessebre com a "paisatge d’hivern" i de la Setmana Santa com a “vacances de primavera”. Quedaràs com un senyor i esdevindràs molt més multi-culti. Ja ho veus, cada dia s’aprenen coses noves!