diumenge, 21 d’abril del 2013

Rotondes o circs

Ahir al vespre anava per la Avinguda de Sarrià cap a creuar la plaça Prat de la Riba i enfilar San Joan Bosco.
Els qui conegueu la plaça sabreu que es una rotonda que, com totes les rotondes disposa d'uns carrils pintats a terra que et permeten seguir el teu recorregut i evitar la anarquia que es pot generar en un espai no marcat.
Bé, si pugeu per Avinguda de Sarrià, el primer carril de la dreta es de gir obligat cap a la dreta per entrar a la Ronda del General Mitre, la resta de carrils permeten seguir amunt. Per evitar mals entesos, hi ha un espai pintat en blanc, força descolorit i que, se suposa, no hem de trepitjar.
Com deia, ahir tornava cap a casa per el segon carril, es a dir el primer que permet seguir dins la rotonda i a la meva dreta hi tenia un cotxe patrulla de la Guàrdia Urbana. Al arrencar del semàfor, jo vaig anar tot tranquil per el meu carril i de cop em trobo la patrulla que encara més tranquil que jo, m'avança per la dreta tot invadint un espai on no es pot circular.
Evidentment vaig tenir que rectificar el meu recorregut per no xocar contra ell.
Em vaig emprenyar doblement, en primer lloc perquè aquell conductor acabava de fer una infracció i ni tan sols se'n preocupava, en segon lloc i molt més emprenyador, perquè aquell individu era el qui se suposa que ha de predicar amb l'exemple i després em multarà a mi per qualsevol bajenada.
Com dirien els Espanyols, "haz lo que yo digo pero no lo que yo hago".
NO anem bé en un País on la ètica, el civisme son senzillament paraules buides de contingut.
Tan mateix no vaig reaccionar a la malifeta. Imagino que hauria de registrar el numero de la patrulla i denunciar ho.
Bé, eren sobre les 11 del vespre, ells ho saben si es que em llegeixen, cosa que dubto.
Això d'agafar les rotondes per el dret es una pràctica massa habitual, i molt arriscada.