divendres, 1 de novembre del 2013

unio europea

Acabo de descobrir que ja no sé si vull formar part d'Europa i, per primer cop, em plantejaré si voto a favor d'Europa en aquestes eleccions.
Sempre havia considerat que la UE treballava i s'havia creat per la defensa dels ciutadans Europeus en tots els seus àmbits, per ajudar a construir la Europa de les regions.
Bé, està clar que no, ahir el cap de la Eurocàmara, el Sr. Schulz, alemany, em va dir que no es així. "la UE no pot fer de mitjancer en un litigi que no pot resoldre Brusel.les", "es una qüestió de política interna".....
No ho acabo d'entendre, la UE pot regular les fronteres, la sanitat, les lleis, la economia, pot decidir intervenir la economia d'alguns països (no tots), pot regular i ordenar la modificació de les constitucions per insertar allò que ells necessiten. Poden regular qui entra i qui no entra a la UE, poden fins i tot deixar morir les persones a les nostres fronteres tot i mirant cap un altre costat. Pot fins i tot la UE decidir quins països son o no part de la UE.
Ara bé, quan el que toca es decidir si els ciutadans d'un dels països de la UE poden, si volen, decidir el seu futur, llavors això queda fora del seu abast.
He sentit incoherències més grans però no tan estúpides.
Jo no vull una UE que només miri els diners i, en canvi, ignori els problemes de les persones, les seves opinions.NO vull una UE reguladora i ignorant del que passa als diferents pobles que la conformem.
No vull una UE que s'amaga i no sap prendre decisions i molt menys fer front als seus problemes.
Començo a entendre perquè els Suïssos, Danesos, Noruecs, no en volen formar part.
Potser nosaltres tampoc necessitem ser un d'aquests estels grocs que giren al voltant de no res .

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Jordi, benvingut al club dels euroescèptics!!!

M'alegra el teu punt de vista. Ningú més que conec el comparteix.

Marc.

Marc García ha dit...

I és bonic quan algú que "coneixes" és el primer en compartir amb tu un punt de vista sobre un tema -encara que no sigui molt important, com és aquest.

Marc.

Anònim ha dit...

jo no soc euro escèptic, soc euro polític escèptic.
tu has de pensar diferent que jo perquè tu ets jove, jo ja estic de tornada i puc ser crític amb tot el món, tu has de construir el teu