Aquest cap de setmana Vinçon ha anunciat que plega, cosa que, desafortunadament ja sabíem. Fins i tot en la seva cloenda els de Vinçon seran creatius oferint descomptes incrementals cada dia que passi.
No puc evitar sentir una gran pena al veure que una de les botigues més icòniques de Barcelona desapareix i no passa res, com no ha passat res quan han tancat altres botigues emblemàtiques de Barcelona i es que a cap autoritat de la ciutat sembla que els preocupi la mort dels símbols de Barcelona, mentre el turisme no en pateixi. Tot s'hi val i ni l'equip anterior i tampoc el nou que ja cridava abans de començar han mogut un dit per salvar Vinçon.
Per si no fos prou pena tenir que tancar, a més, aquest cap de setmana he llegit un article, desafortunat en la meva opinió, de la sra. Aintzane Gastesi que, llapis en ma, es capaç de comparar Vinçon als comerciants que s'asseien darrera el taulell a esperar clients. Precisament, si una cosa no han fet els srs de Vinçon ha estat esperar. Aquesta senyora ignora que durant mes de 50 anys, Vinçon ha estat precursora en el mon del disseny, de la recerca en el mon comercial i de la mes avantguardista innovació a Barcelona.
Moltes i moltes empreses han anat a Vinçon a aprendre i millorar els seus propis catàlegs de productes seguint les pautes marcades per Vinçon. Segur que aquesta senyora deu haver estat empresària abans que crítica econòmica i segur que ha analitzat el perquè de la caiguda de Vinçon.
Doncs jo em permeto afegir hi algunes dades per si poden ser d'interès.
En primer lloc, el Passeig de Gràcia, abans un bulevard on tots els barcelonins gaudien del passeig i on hi havia un munt de comerços orientats al consum local. Ara, al Passeig de Gràcia ja no es cap bulevard, es una galeria comercial de grans marques. A alguns segurament els agrada força i segur que atrauen molt de turistes adinerats però, a quin cost ??. No renego pas del turisme, font de riquesa, però no crec que sigui correcte donar los les claus de la casa també, cosa que sembla que estem fent.
Vinçon ha patit la crisi, com la majoria d'empreses em patit i ha sofert un agreujant contra el que no tenia cap sortida, el desplaçament del seu consumidor i això, sra Gastesi, no es pot canviar per molt llest que un sigui.
El error de Vinçon, mal m'està de dir, ha estat no vendre abans el local i així evitar les pèrdues dels darrers anys però, ja se sap, si hi hagués fet haguessin dit que es venia als extrangers....
Els empresaris, petits o grans som sempre dolents i està vist que mai no la fem bé.
Jo, sr. Amat, només el puc donar les gràcies per molts anys de bon gust. A casa meva i a casa de molts amics i parents hi ha coses que només a casa vostre he trobat.
Ara Vinçon serà una més de les ensenyes de Zara o algun altre, igual que la botiga de Portal del Angel o la Maquinista o desenes d'altres llocs de Barcelona.
Això ara s'anomena globalització, jo en dic una pena.
Bona setmana!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada