diumenge, 12 de febrer del 2017

parlem de gossos

A Sant Cugat s'ha estrenat fa poc un espai tancat per al "lleure" dels gossos a la zona de Can Mates. A primer cop d'ull sembla fins i tot una bona idea però, si hi pensem una mica, senzillament no ho es.
D'entrada, i no es el primer cop que ho dic, els regidors de Sant Cugat que han decidit això, segur que no tenen gos o no el passegen pas. Si així fos no haurien pas fet aquest tancat.
Aquest vespre hi he anat, al voltant de les 19h ( ja era fosc) i dins del tancat hi havia potser tres o quatre gossos.
Passejant mes amunt i mes avall de Can Mates, per on jo he anat, hi havia potser una dotzena de gossos amb els seus acompanyants. Indisciplinats? desobedients? maleducats? No, discriminats? segregats? estigmatitzats? doncs potser si.
No intentaré convèncer a ningú que tingui un gos però respecteu als qui en tenim com nosaltres ho fem amb vosaltres.
La meva gossa i jo, cada dia de l'any, plogui o faci sol, sortim al vespre a donar una volta, llarga o curta, en funció de les ganes que tinguem. Caminem i, mentre ella olora, descobreix, corre una mica ( ja té deu anys) i fa les seves necessitats, jo l'acompanyo, recullo les seves necessitats, vigilo que no prengui mal i, sobretot, em relaxo de tota una jornada de feina. Creieu que em tancareu en un espai de terra? No pas.
N'hi ha que per distreure's corren, van en bicicleta o fan el que vulguin, per que ells no estan subjectes a espais tancats i jo si? 
Que hi ha ciutadans de primera i de segona?, els qui no tenen gos poden obligar als qui en tenim a no "molestar".
Puc dir que em molesten els qui van amb patí de rodes, o els qui va en bicicleta, o els qui fumen al carrer, o els qui criden?
Demano respecte i equitat. 
Ja tenim prou injustícies al mon com per anar afegint estúpides restriccions a una cosa tan natural com passejar al teu gos o gossa.
Bona setmana!!