diumenge, 12 de febrer del 2017

petita i mitjana empresa

La galeria Canals de Sant Cugat ha plegat. El seu fundador i propietari, Josep Canals,  diu que està molt satisfet però "m'he trobat massa sol"......
Podeu llegir tota l'entrevista a "Tot Sant Cugat".
Jo, amb el tema de les PIMEs tinc la pell fina perquè soc un d'ells.
A l'hora de construir país ens criden els primers i ens posen al davant de tot. Nosaltres fem país, nosaltres som el teixit industrial del país, som l'essència del país, i tot el que voleu però, a l'hora de la veritat, som, millor dit, no som res.
Com som petits, no disposem de recursos, com som petits no tenim prou força per discutir amb els bancs, amb els clients o amb els proveïdors. Com som petits no accedim als privilegis impositius de les grans empreses, ni als ajuts i suports que hi son per alguns.
En Jordi Goula escrivia aquesta setmana passada que les Pimes son les que més han patit la crisi i les que més han tancat en percentatge.
Ningú no diu res, ningú no fa res. Els propietaris d'una Pime som autònoms, no tenim atur, estem vigilats per hisenda més que cap altre col·lectiu, som els qui més hem ajudat a crear feina i els qui menys consideració tenim de ningú.
Si fem fora una persona perquè no la podem pagar, s'ens considera empresaris sense ànima ni ètica com els grans corruptors de les pel·lícules, i si pleguem ofegats per les mancances financeres, ningú no ens donarà la mà.
En aquesta crisi he vist masses amics, coneguts i altres plegar arruïnats i enfonsats. Jo aguanto però ja no es com abans, quan ho feies amb il·lusió.
Ara, ho faig perquè confio en que els meus fills ho sàpiguen gestionar en un mon diferent al meu.
Ells hauran de lluitar contra la virulenta globalització que fa tant de mal.
Les Pimes no son cap "xollo", som una raça a extingir perquè la classe mitjana se'n va a norris. Pessimista, no, realista i no perdo la il·lusió d'un futur millor per a tothom, però, de moment no l'he trobat.