diumenge, 12 de març del 2017

volen guerres?

El mes de Gener vaig anar a una fira a Hong Kong i vaig sopar amb un Taiwanès que viu a Xina, un bon amic. Durant el sopar em va parlar de la por que té i que tenen en aquella part de mon d'un conflicte belic on hi puguin ser Corea del nord o Japó o la Xina per enumerar els més fàcils.
Li vaig dir que em sonava estrany i que no n'hi havia per tant però escoltant lo, la cosa no sona tan impossible: un conflicte territorial en una part del mon sense implicar grans països.
Rússia s'està armant, els EEUU s'estan armant i tothom carrega armes, per què?
Si ho fan els americans, per a mi la primera raó es obvia, per revifar la industria americana tal i com va prometre el Trump i com tot l'armament es americà, ja ho tenim, però que en faran de tot el que produeixin? D'entrada ja ha anat cap a Siria. Al Putin això ja li va bé i no para de fer despesa a Siria, total nomes moren Siris.....
I així podem seguir amb Japó i altres, però es possible un conflicte belic?, Jo diria que no però, sí es poden donar conflictes regionals als llocs on els qui moren no son ciutadans de primera, es a dir al mitjà orient, Àfrica o alguns llocs remots d'Àsia. 
I l'objectiu de tot això quin es? aquí ve la meva teoria, absurda potser, o no. El que busquen els actuals dirigents mundials es crear un entorn de por i terror que els permeti fer el que vulguin, quan i com vulguin.
Es comença amb l'excitació del poble en els seus instints més baixos i bàsics i es recullen les tempestes. Aquí es on els dirigents populistes i radicals cultiven les seves llavors i la gent hi cau de quatre grapes.
Que fàcil es generar discursos incendiaris i que la gent es mobilitzi en contra dels més febles o dels suposats enemics.
Les mentides i la post veritat alimentada per les xarxes son un caldo de cultiu que hem de controlar i gestionar.
No ens deixem portar per els instints bàsics que ens duen a fer el que no pensem.
No els fem el joc.
NO som nosaltres el qui odiem als veïns, son ells, els dirigents i els mitjans els qui busquen aquest odi per fer certa aquella màxima tan obvia: "divide y vencerás"
Bona setmana!