dissabte, 19 d’abril del 2008

Judas

Gràcies a Deu jo no he viscut cap guerra però he llegit una mica i he vost forces pel·licules sobre el tema.
Un fenòmen força frequent sempre ha estat l'us de xivatos per denunciar els uns als altres. Els alemanys feien servor als propis francesos per denunciar als seus compatriotes del "maquis" i així tots ho han fet amb tots.
Ara descobreixo que el nostre fastuós govern propicia aquest tipus de pràctiques i els nostres mitjans de comunicació s'en fan ressó.
Resulta que jo he d'anar passejant per el carrer, aprofitant que trec a passejar la meva gossa, i anotar en una llbreteta tots els qui senti o vegi que estant regant el jardí i omplint la piscina? Que potser em donaran un premi o em diran que he vetllat per el bé de la comunitat mentre als altres els hi posaran una multa??
I si denuncio als governants que malgasten l'aigua de les canonades de Badalona o perden tot el que necessitem per les canonades dels regants en mal estat, també els hi posaran multes?
I a Agbar, que se suposa que "vetlla" per el nostre suministrament i lo únic que fa es facturar i callar??
Francament jo no penso denunciar cap conciutadà.
Tots hem de ser lo suficienment responsables per fer el que s'hagi de fer. Si n'hi ha de "massa llestos" com sempre, doncs bon profit i sino que el govern governi que per algo hi son.
Per cert avui he rentat el cotxe en un túnel de rentat i no puc imaginar quanta aigua he gastat amb el vist i plau del govern, en canvi no puc regar, em sembla que hi ha quelcom que no rutlla.

1 comentari:

Miquel Saumell ha dit...

La pràctica de la delació és més vella que el anar a peu. A Cuba hi ha els CDR (Comités de Defensa de la Revolución) distribuïts per tot arreu i que fan d’ulls i orelles del gran germà Fidel, ara reencarnat en Raül. A Catalunya és pretén el mateix, i la societat està tan anestesiada que hi ha gent que hi creu i s’ha passat convençuda al bando dels delators. Són aquells que van pels carrers de, per exemple, Sant Cugat, escoltant atentament si se sent soroll d’aigua omplint alguna piscina, per trucar tot seguit al gran germà Xoan i fer-li saber, dient-li “en tinc un, segur, que ha obert l’aixeta”, i demanar la presencia dels mossos. Mentrestant el Passeig de Gràcia és ple de romaneses fen-te signar no sé què amb una mà, i amb l’altra intentant robar-te la cartera. I els mossos no hi són perquè són a Sant Cugat vigilant les aixetes de les piscines.
I sobre el que dius al final, el que ara no es porta és anar amb el cotxe net, et miraran malament, et titllaran d’insolidari i potser te’l ratllaran i tot. Si vols ser sostenible s’ha de portar el cotxe molt guarro, almenys encara que només sigui per fora, com el porto jo. Mola molt! Ah, me n’oblidava, els consellers de la Generalitat porten tots el cotxe impecablement net.