diumenge, 27 de gener del 2013

Llibres i llibreries

Tanquen Catalònia, Proa, Robafaves, llibreries més aviat grans i, en canvi obren llibreries de mida més petita.
Un bon amic ha parlat del tema en el seu blog ( elradardesarria) i jo tinc els meus dubtes de que la raó sigui la manca de capacitat d'adaptació o aquest sigui el principal motiu.
Si el comerç tradicional tanca portes davant dels grans supermercats i hipermercats no es que el comerç tradicional no funcioni sinó que hi pot haver una competència inabastable en funció de preus. La supervivència passa llavors per baixar més i més els preus, per substituir qualitat i servei per preu?
Hem estat a punt de perdre els mercats i el comerç tradicional i només la recuperació de la proximitat i els productes frescos i de proximitat ho han aconseguit.
Perdre una llibreria per culpa de internet i la manca de lectura mai no es una bona nova i, sobretot, es pa per avui però fam per demà.
La lectura que es fa a internet no afavoreix el coneixement de la novel.la, la poesia, l'assaig i en canvi promou la difusió incontrolada de notícies sense verificar i la proliferació del pirateig. Si això es el pervindre, no em fa cap il.lusió.
Jo soc usuari d'internet però vull recordar que no tot lo "nou" es necessàriament millor.
Lo bo es saber aprofitar les coses bones del passat i incorporar les bones coses del present.
Un llibre es un petit tresor, no son nomes un munt de fulls impresos. Us recomano veure llibres antics, quan es feien a ma, i reconeixereu un tresor.
Una llibreria es un patrimoni que hem de salvaguardar, com un bosc, com un parc natural, com les bones tradicions.