dilluns, 6 de juny del 2016

Benvolgut Joan

Benvolgut Joan,
Ens has deixat, m'has deixat i avui m'he sentit molt malament i tot el cos i el cor em fan mal.
Ens vàrem conèixer fa més o menys 46 anys i jo no puc explicar la meva adolescència ni una bona part de la meva vida sense tu.
Ho vàrem compartir tot, amics, amigues, aficions, esports, viatges, la Granés. Les nostres famílies es varen construir al mateix temps, jo vaig ser el teu padrí i tantes i tantes coses.
Només el temps, ell, com sempre, ens va anar distanciant perquè els nostres camins no anaven per el mateix lloc.
Tot i això, i a pesar de tot, ens veiem molt de tant en tant i els records esborraven ràpidament tot el temps que havíem perdut un lluny de l'altre.
Tu sempre has estat el MEU amic, en majúscules, aquell amb qui has crescut i compartit secrets inconfessables. Aquell que sempre era allà, quan les coses eren mes complicades.
Avui t'he perdut tot d'una, sense poder acomiadar me i he plorat perquè el pitjor que et pot passar, no es perdre algú estimat, sinó no poder dir adéu i fer una darrera abraçada.
Tot es queda a la gola i les paraules i els sentiments queden atrapats perquè ja no els podràs expressar mai més a qui tu estimaves.
Has marxat massa d'hora tot i que el teu cos ja t'havia avisat masses vegades i ara que t'havies alliberat de totes les obligacions i podies començar a viure en pau, has tocat el dos. Ni un any has tingut de pau.
La vida no es gaire justa amb masses persones i tu has rebut masses cops.
Jo no he estat a l'alçada i només ara m'adono de lo estúpida que es aquella frase de "a veure quan quedem" o "ens truquem" i res no passa en masses setmanes o mesos.
Ara ja es massa tard per a poder demanar perdó. Tu em necessitaves i suposo que no ho he fet prou bé.
Joan, no sé si pots llegir o escoltar les meves paraules però desitjo de tot cor que, allà on siguis, siguis més feliç que en aquesta terra que has deixat.
Deixes un parell de fills que et trobaran molt a faltar, una germana, la Margarita, que no té consol i uns amics: el Josep Maria, la Mercè, el Ramon, l'Agustí i jo entre molts.
Descansa en pau amic