dimarts, 4 de juny del 2013

la història es repeteix

Llegir no es només un plaer sinó que el llibre t'ajuda a descobrir veritats arraconades per el temps.
Estic acabant La catedral de Vicente Blasco Ibáñez, un llibre escrit el 1903, es a dir fa 110 anys per l'autor de la Barraca i que, desafortunadament, es plenament vigent avui.
He volgut extreure frases que m'han semblat punyents per la seva clarividència:
"Todos los pueblos de la Tierra han pasado por las mismas evoluciones. Primero fueron regidos por la espada, después por la fe, y ahora por la ciencia. Nosotros hemos sido gobernados por guerreros y sacerdotes; pero nos detuvimos en el pórtico de la vida moderna, sin fuerza ni deseo para tomar la mano de la ciencia, que era la única que podia guiarnos. De aquí nuestra situación tristre."
"Más queremos errar con San Clemente, San Basilio y San Agustín, que acertar con Descartes y Newton"........
"Mientras en este país tenga miedo la gente a decir lo que piensa, y se escandalice ante una idea nueva, y tiemble por lo que dirá el vecino, ríanse de las revoluciones, pués por muchas que estallen no les llegará a ustedes el agua a la boca".
"En pueblo alguno se ha visto tan palpablemente la solidaridad entre la religión y la monarquía. La religión logra existir sin la monarquía, pero la monarquía no puede vivir sin la religión".
"Los fundadores de dinastías imperan por la gracia de la fuerza, y sus descendientes reinan por la gracia de Dios......."
Podría seguir una bona estona enumerant frases però us trauria el privilegi de llegir el llibre.
Recordeu, escrit el 1903!!!!!!!! i encara es mantenen els mateixos tics.
Jo, cada cop ho tinc més clar, hem de fotre el camp d'Espanya, al cap i la fi, com diu el Gonzalez Pons, seguirem estant junts doncs tota la CE es el mateix, oi???  
No deixeu de llegir i de llegir història, veureu que la història es repeteix i l'home (o la dona) es tan burro que sempre ensopega a la mateixa pedra......