diumenge, 30 de juny del 2013

de los 40 para arriba....

Quan jo era petit es deia que "de los cuarenta pa arriba, no te mojes la barriga". Em sembla que en aquells temps la cosa anava més aviat per temes de salut i de banyar se al mar. També es deia que feia falta dues hores després dels àpats per poder banyar se. Em sembla que això ja ha passat de moda.
En canvi lo dels 40 ara hi ha un número encara més màgic el 50!!!. Prohibit tenir 50 anys perquè a partir d'aquella data passem a ser poc menys que sobrers, amortitzats, devaluats, passats, antiquats (podria seguir una bona estona però no cal). I per què, senzillament per deixar pas als més joves ( més barats). I qui hi ha decidit, curiosament i majoritàriament gent que ja té els 50 i que fa regles que no van per ells.....
No negaré que els joves tenen molt de talent i de futur però hi ha algo que, en el millor dels casos, no poden tenir, experiència, senzillament perquè es inherent a la edat i s'adquireix amb el temps.
No s'ha pas de tancar la porta als joves, al contrari s'els ha d'oferir la má perquè aprenguin de la mà dels veterans i junts construir el futur.
Tots els pobles intel.ligents han cuidat i respectat els seus progenitors i els seus "grans", nosaltres som el poble més estúpid que, a més ignora els seus grans.
Vaig llegir no fa gaire que els de mes de 50 tenim un poder d'ajudar que els altres no tenen.
Jo, a la feina soc el més vell i tinc molts joves dels que aprenc cada día i tots ells escolten encara els meus consells. Només puc predicar amb l'exemple i així ho faré.
Bona setmana

1 comentari:

Marc García ha dit...

Hola Jordi,

Fa uns dies, et vaig deixar uns comentaris al teu blog sobre llibres, no sé si no els has llegit o no has tingut temps de respondre'ls. ;)

Marc.