diumenge, 12 d’abril del 2015

Vueling, poc servicial

Hi ha grans empreses i empreses grans. Ara, cada cop més trobo que hi ha més empreses grans i menys grans empreses.
On es la diferència entre unes i altres, senzillament en la seva filosofia de treball. L'empresa gran es la que només pensa en créixer i, segurament fer diners, costi el que costi. 
La gran empresa es la que segur que vol fer diners i segurament també vol créixer però no a qualsevol preu, sinó mantenint el seu nivell de qualitat i de servei.
Vueling apuntava a gran empresa però cada cop, desafortunadament, em temo que només es una empresa gran, molt gran.
I no es l'única, les empreses estan oblidant els seus orígens i sobretot el seu objectiu.
Aquesta setmana he tingut d'anar a París el dimecres, per temes de feina, i, el dimarts varen anunciar els mitjans que es preveia vaga de controladors aeris a França. Jo havia comprat bitllets per anar el dimecres i tornar dijous amb Vueling. Com sigui que un ja porta uns "quants" vols a l'esquena, vaig immediatament verificar si la web de Vueling hi deia alguna cosa: res de res, bé.....
A les 22H47 del dimarts vaig rebre un missatge al mòbil tot dient: "huelga en Francia el 8 de abril. Mas info en www.vuelingnews.com" i fins aquí el servei de Vueling. La resta es el seguit de desgavells de Vueling.
En primer lloc CAP de tots els telèfons funcionava. Tots comunicaven permanentment i, després de tenir te uns minuts en espera, senzillament et penjaven. La web de Vueling tampoc funcionava i les sol.licituds per modificar el vol (el meu s'havia anul.lat) es penjaven sistemàticament. A quarts d'una vaig, finalment poder canviar el vol per un que sortia una hora més tard. Fi de la primera part.
El dijous al matí, dia de tornada i, en previsió de més problemes vaig, altre cop, verificar si el meu vol de tornada també havia estat anul.lat. Varem fer la gestió amb Vueling i aquest cop si, vaig poder canviar el vol anul.lat per un altre que sortia a les 17h25. A les 16h00 ja era al aeroport d'Orly per si un cas. La cua de gent que esperava a Vueling per modificar el seu vol era de més de 25 persones, com a mínim. Allò ja no pintava pas bé però vaig creuar els dits. Curiós que a Air France i altres companyies, aquella cua no hi era.
Un cop dins la sala d'espera, aquesta era mig buida degut als diferents vols anul.lats. Mes o menys cap a les 16h30 l'aeroport va anunciar que el nostre vol es demorava 3 hores!!!!! En lloc de sortir a les 17h25 sortirien a les 20h25. A la sala no hi havia NINGÚ de Vueling, no fos cas. Mentre tant varen anul.lar un vol de Vueling cap a Málaga (em sembla recordar). La gent d'informació del aeroport no sabia pas que dir perquè no tenien cap altre informació.
A les 17h07 vaig rebre un missatge de Vueling dient que el vol no sortia a l'hora, sense més.
A les 18h15 aproximadament, 45 minuts després de l'hora de sortir del nostre avió, la web de Vueling encara deia que el vol estava en hora........
A partir d'aquí tot es un desori, hi havia passatgers que esperaven des d'el matí, altres que ja s'ensumaven la tragèdia, altres, com una senyora gran, estaven desesperats perquè era diabètica i no tenia la medicació si perdia el vol....
De Vueling no hi havia ni el logotip a la sala.
Cap a les 20h00 la web de Vueling va començar a anunciar que el vol sortiria sobre les 24h00. Els Srs. d'informació de l'aeroport ens deien que venia un vol amb una tripulació de Vueling per dur nos cap a Barcelona i que a les 21h00, hora d'arribada d'aquell avió ens podrien dir alguna cosa. 
Us estalvio els comentaris de la resta de passatgers que, com jo, estaven gaudint de tota la tarde a la fantàstica terminal d'Orly.
Al voltant de les 21h00 la web de Vueling va anunciar que el vol no volaria!!!
Al aeroport no sabien pas res i deien que esperaven que la tripulació arribés. Poc després a megafonia anunciava que el vol estava anul.lat i que ja podíem marxar.
Tothom va córrer cap al mostrador de fora on ja hi havia una cua infinita de gent malhumorada, esperant no se pas que.
Jo, com molts altres, vaig tornar a Paris, on per sort,tenia on dormir. 
Un cop arribat vaig tornar a passar quasi dues hores per descobrir que no hi havia cap vol per tornar divendres i que els primers vols serien dissabte i a un "mòdic" preu de 200€ el trajecte. Es a dir que Vueling no tan sols no havia posat cap avió a disposició dels passatgers penjats per poder tornar, sinó que, a mes, pujava els preus, no fos cas. Cap dels telèfons no va funcionar en tot el vespre.
Es clar que Vueling pot adduir que la vaga no era cosa seva però, es curiós que, davant nostre, va marxar el vol d'Iberia cap a Madrid (no siguem malpensats, no) i un vol de TAP cap Oporto, influències, preferències????
Lo pitjor es que Vueling, en tot aquest temps, no ha fet pas res i aquí torno al principi. Ni una disculpa, ni una solució ni res de res, ni un mínim esforç per a solucionar el problema. Cap persona de reforç quan la vaga era prevista, cap alternativa, cap consideració. 
Es més, si la tripulació que venia de no se on ja sabia que no volaríem, ens ho haguessin pogut dir una hora abans i tot això que ens haguéssim estalviat al aeroport.
Evidentment, un altre cosa seria il.legal, Vueling ens ha tornat l'import del bitllet, no així la despesa d'emissió (????).
Entre tant Air France, veient el negoci, va pujar els preus dels bitllets a Barcelona fins a 600€, bravo!!!!!!.
Al final vaig tenir que tornar amb l'AVE el divendres a la tarda per arribar a les 22h45.
Gràcies Vueling, vaig perdre ( i com jo altres cent i pico persones) tot un dia, he tingut que pagar 220€ per el bitllet del tren més els àpats i el dormir. A Vueling sembla que se'n refot perquè, al cap i la fi, jo seguiré volant amb Vueling, m'agradi o no, perquè, des d'el Prat, no tenim gaire a triar, oi????
Si senyor, una empresa gran si, una gran empresa i servicial, no.
Seguirem parlant del tema.
Bona setmana