divendres, 4 de març del 2016

cartas a La Vanguardia sense resposta real

L'altre dia sortia, un altre cop, a les cartes de La Vanguardia, una carta, una queixa, i la resposta, buida de resposta, senzillament una no resposta.
Una persona es queixava del fet que als jardins del Palau reial no es pot entrar ni en bicicleta ni amb gossos.
La resposta de la Sra. Frias, cap de comunicació i participació d'ecología urbana de l'Ajuntament de Barcelona (títol força llarg per cert i de difícil comprensió) es francament retòrica però mancada de cura, mancada de la cura que demana per un espai que es ni més ni menys un jardí.
Diu que per preservar aquest espai del deteriorament no s'hi pot entrar ni amb bicicleta ni amb gos????? 
Perdoni vostè, però he d'entendre que els que tenim la sort de tenir un gos fem malbé els parcs? em prohibeix vostè que jo pugui passejar amb la meva gossa, lligada, i em diu que la meva gossa i jo, ja no parlo de bicicletes, farem malbé el jardí??
Li responc, en primer lloc, com a ciutadà, que vostè s'equivoca, s'equivoca molt i prejutja sense coneixement de causa.
Els qui fan malbé els jardins, que per cert son de tots i no per alguns, son les persones, no les bicicletes ni els gossos. Jo no he vits mai gossos que mengin flors, ni destrossin jardins i menys si van de la mà del seu titular.
Si una persona trepitja si que podria a fer malbé al trepitjar sense criteri.
Si s'estiren a la gespa, si tiren burilles de cigarretes, si tiren papers, si escupen, llavors si que fan malbé els jardins.
Per cada cop que vostè sigui capaç d'ensenyar me una malifeta, una cagarada de gos jo li ensenyaré una foto d'una peça de mobiliari urbà feta malbé per una persona, una pintada, una destrossa, una burilla per terra, un paper per terra i, a pesar d'això, nomes castiga a uns però no als altres.
Això s'anomena discriminació i injustícia.
Vostè promet un programa però admet que no hi ha espais per als animals. Entre tant els hi hem de dir als nostres gossos que s'esperin per a sortir fins d'aquí uns anys.
En definitiva, vostè ni ha respost, ni demostra tenir les capacitats per el càrrec que representa, una pena.