dimarts, 1 de març del 2016

empresari, explotador o suicida

"Necesitamos más vocaciones empresariales. Nuestra cultura no puede seguir reduciendo la imagen del empresario a la caricatura de explotador oportunista; ni penalizar el fracaso y la asunción de riesgos para incentivar el conformismo y la mediocridad. Sin riesgo empresarial no habrá prosperidad para todos". Son paraules de Javier Vega Seoane, del Cercle d'empresaris.
Sense entrar en el seu contingut estrictament polític que puc acceptar en força aspectes em quedo en el rol dels empresaris.
Empresari es un home gras, vestit amb frac i barret de copa, fumant puros i explotant als treballadors pobrets. En definitiva, un explotador, corrupte i altres fineses.
I no discuteixo que molts empresaris deuen ser així, no cal anar gaire lluny. En tenim uns quants ben aprop.
Però mireu, jo també, segons diuen soc un empresari o un suïcida, segons mireu.
No tinc cap fortuna, pateixo com molts per arribar a final de mes, per pagar les factures de l'empresa que mai he deixat de pagar, per mantenir 16 famílies que directament depenen del seu sou. De fet pateixo lo meu i lo dels altres i a sobre he de lluitar contra bancs, clients, funcionaris i el propi mercat que avui avança i demà recula i que ja no creix com creixia.
Quin es doncs l'avantatge de ser empresari? No tinc atur, no tinc subvencions i no tinc cap mena de suport de cap administració i els bancs m'ajuden si abans i poso jo els diners i si no en tinc no n'hi ha pas.
Ah, i si les coses van bé seré un explotador però si van malament seré una mala persona i un explotador que ha enganyat els treballadors.
Digueu me doncs si no tinc raó que la majoria de petits empresaris, els que encara quedem, som suïcides o masoquistes.
Reivindico el dret a equivocar me sense perill de perdre el que tinc, a poder rectificar i ser recolzat, a patir i triomfar i ser tractat com una persona i no una mala bestia.
Si no hi ha petits empresaris, aquests que constituïm el teixit de la classe mitjana i que ara estan desapareixent, no hi haurà riquesa per a ningú ni creixement ni feina.
Empresaris que creem feina per nosaltres, per altres i riquesa per a tothom.
jo crec i estimo la meva feina!!
Bona setmana!