diumenge, 13 de febrer del 2011

s'acaba una dictadura

Feia dies que no escrivia i em sap greu però d'una banda porto uns dies on la feina ha "apretat" de valent (sort que tinc) i d'altre banda no trobava el que dir.
Avui disposo d'aquest temps i hi ha un tema que em crema als dits, el fi de la dictadura d'Egipte.
Egipte es un gran país amb una gran història i em fa molt feliç saber que han aconseguit fer fora el dictador que els ha oprimit els darrers trenta anys i el "cost" humà ha estat petit per el que hagués pogut ser.
El que volia era recollir alguns petits comentaris dels països europeus que s'amuinen per si els vindrà una onejada d'immigrants, per si el preu del petroli puja o el que sigui, o els comentaris d'alguns dirigents com la Sra. Clinton o el Berlusconi (em nego a dir li senyor)  que parlaven del Mubarak com una gran persona, en definitiva qualsevol cosa menys pensar en els Egipcis, els únics verdaderament importants.
Em va fer força gracia com el Sr. Fillon, primer ministre Francès, es defenia del fet que hagués anat "convidat" per en Mubarak, totes despeses pagades amb la família, jet privat i tot, a Egipte. La única excusa que ha pogut adduir es que abans que ell ho han fet altres governants.
Es a dir allò tan vell de que si molts roben jo també ho puc fer......
Seguim.
Diuen i no se si es cert o no que el Mubarak te una fortuna de mes de 40.000 milions d'euros i que el seu homònim de Tunísia que ja es a Aràbia Saudí te una fortuna similar. El mateix dia qe amb dos han fotut el camp, les autoritats suïsses ha anunciat (jo ho he llegit) que els seus comptes han quedat bloquejats....... Que vol dir això?, En primer lloc que mentre un dictador està "actiu" li està permès de tenir comptes a Suïssa sense cap problema i quan se'l fa fora ja no??? Bloquejats significa que el dictador ja no el pot utilitzar, m'estranya molt però encara m'estranyaria mes que els diners "bloquejats" anessin a mans del poble oprimit.
Felicitació doncs per el govern Suis, el primer que s'apunta a aupar i protegir els dictadors i a deixar los caure quan ja no els poden produir guanys.
Felicitació en segon lloc per tots els qui han permès que aquest dictadors hagin pogut acumular aquestes fortunes, i es que per que un guany diners il.legalment a base de negocis i/o comissions tèrboles, algú les ha de pagar amb plena consciència del que fa. Es a dir que aquí hi deuen ser els diferents caps de govern dels països occidentals que ara despisten mirant cap un altre costat com si la cosa no anés amb ells
Felicitació als caps de les grans empreses, verdaders dirigents a l'ombra que subornen i acontenten a qui faci falta, a cop de talonari per, com es obvi, fer algo no correcte. Perquè sinò no faria pagar la comissió, oi?
Diuen els prohoms que a l'África els dirigents hi son molt corruptes, possiblement es cert però lo de la corrupció es com les putes, no n'hi hauria si no hi haguessin homes que les paguessin.....