diumenge, 25 de març del 2012

Quin país volem

Aquest cop començo i no se com acabaré. Tres exemples, un de l'estat però ja em val i dos de casa nostre. Canàries, hi han trobat petroli davant però, evidentment mar endins, els canaris, no se si molts o pocs protesten i no volen que es tregui petroli per que "podria" posar en perill el turisme, els tour operadors extrangers tipus anglesos diuen que no!!
L'Ametlla, primer parc eòlic marí al davant del municipi, evidentment mar endins. La majoria dels vilatans en contra perquè "diuen" que els veuran (em sembla que son a kilòmetres endins i no se si es veuran, em temo que ells tampoc ho saben), que faran soroll i se sentirà!!.
Gavà, El Prat i Viladecans, Eurovegas, abans de començar d'això no em volem que ens duran la perdició ......
Home, que Catalunya avanci sense projectes econòmics em sembla com a mínim difícil. Podem triar no tenir indústries, ni Eurovegas, ni el primer parc eòlic marí, podem triar mantenir tot el país net de tot allò que pugui contaminar el nostre territori però no estic segur de que així es pugui construir un país de futur.
Diferent es que exigim que les coses es facin be, però es que les coses es poden fer be. El que no podem fer es rebutjar ho tot per definició i esperar que el manà caigui del cel.
Es clar que a ningú li agrada tenir coses desagradables davant de casa però en un mon social hem d'acceptar que hi ha zones on s'ha de poder viure i zones on s'ha de poder treballar
Recordo encara les protestes dels vilatans de Gavà i el Prat per l'ampliació del aeroport. Si per ells fos encara no s'hauria fet, oi?
Es clar que aquella gent no recorda que varen comprar les seves cases quan l'aeroport JA hi era però es igual.
Jo, davant de casa tenia uns contenidors de brossa al carrer. Vaig demanar que els moguessin mes avall davant d'un lloc on no hi ha cap casa. Així ho han fet. Ara he de caminar uns quants metres per tirar la brossa però no em queixo. Es podia fer, s'ha fet.
Jo vull creure en la bondat de segons quins projectes i dels tècnics que els han de dur a terme, però sobretot vull creure en un país capaç de tirar endavant i no protestar tot perquè si. 

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Sí, a l'Ametlla es veuran i no fa cap gràcia a la població. Enlletgeix el paisatge. Ho podrien fer a Girona, o a Barcelona, que allà no tenen dues centrals nuclears. Almenys és la seva opinió. I la respecto.

Marc.

Anònim ha dit...

Jo crec que sí hi ha molta gent que es queixa serà per algun motiu. S'hi ha fet alguna manifestació, i la sensació general (diria) és de rebuig al projecte.

I també és cert que enlletgeix el paisatge.

Marc.

Anònim ha dit...

Jo crec que sí hi ha molta gent que es queixa serà per algun motiu. S'hi ha fet alguna manifestació, i la sensació general (diria) és de rebuig al projecte.

I també és cert que enlletgeix el paisatge.

Marc.

jordir ha dit...

jo no se si es veuran des de l'Ametlla però, a la fi, suposo que haurà d'estar en un lloc i sempre hi haurà a qui no li agradi.
del que no estic segur es que la quantitat doni sempre la raó

Anònim ha dit...

A l'Ametlla "tothom" hi està en contra. Estan repartint uns flashers on s'asegura que es veuran d'una hora lluny, que seran tan grans com els de les muntanyes.

Marc.