diumenge, 29 de desembre del 2013

Això s'acaba

2013 s'acaba i diuen que toca fer balanç del any, ufff!!! 
En la part familiar hem tingut un any que ha anat a millor i ha acabat força bé.
En la part feina ha estat sens dubte "annus horribilis" però encara som vius!!!!!
Els meus llibres avancen en la part de lectura, segueixen "atascats" en la part d'escritura, no arribo a posar en blanc i negre cap de les meves idees imaginàries o transcendentals. 
El meu blog ha creuat la frontera de les 10.000 visites, cosa inimaginable el dia que vaig començar, ara fins i tot "twitejo" sense gaire convenciment...
Els meus amics n'han vist de tots els colors: un ha perdut la mare, un fa ben poc ha perdut el pare i sobretot un tercer ha viscut, per primer cop, un "susto" d'aquells que et marquen un abans i un després en la teva vida per un problema de salut.
2013 haurà un any d'aprenentatge per a mi. Any de descobrir moltes petites coses que he ignorat massa temps i que verdaderament son les que compten.
Conceptes simples però no menys importants: "el passat es història, el futur no existeix, hem de viure el present".
Aquest any he madurat a cops de "sabatot" i no ha estat gens fàcil.
La malaltia d'aquest bon amic ha estat un cop sobtat que no puc ni vull ignorar. Ahir tot estava bé i avui, de cop tot queda penjat del resultat d'anàlisis i proves mèdiques. Tu deixes de control.lar per ser control.lat, tu ja no decideixes sinó que son els altres els qui determinen que pots fer i deixar de fer, menjar o no menjar, viure o no viure. Sembla que se t'acosta la teva fi i es com si això fos una novetat. 
Quan descobreixes que estàs més aprop del final que del començament et ve la pressa per fer tot allò que no has fet fins ara.
Ara es hora de que lo urgent deixi de ser important perquè lo important sigui lo urgent.
2014 es a tocar i es moment de plantejar el que val la pena fer:
- dedicar més temps a la familia
- dedicar més temps a mi mateix
- dedicar més temps als amics
- escriure i llegir
- començar a eliminar la part supèrflua de la meva vida
- descobrir aquells indrets petits i desconeguts que hi ha arreu del mon, viatjar
- ajudar a qui m'ho demani si puc i ajudar a qui pugui encara que no m'ho demani.
- treballar per poder deixar de treballar
- viure
Masses coses? us ho diré a finals del 14. En qualsevol cas ja es un que el poder posar ho per escrit, senyal de que soc capaç de fer el primer pas.....
Que el 2014 sigui un bon any per a tots....  

1 comentari:

rosa ha dit...

En realitat hauríem de dir "això continua"... de moment ;-)
Ojala! (quina paraula tan preciosa) el 2014 sigui un bon any per a tots.
Seguirem!!!