dijous, 6 de desembre del 2007

80 km per hora

Ahir vaig començar a entendre que implica aquesta nova limitació i estic maravellat del que significa per tots nosaltres. Ara pots anar per l'autovia de Castelldefels en un dia laborable, es a dir quan no hi ha exces de trànsit i, si cumpleixes amb les noves normes, et pots trobar amb dos camions bloquejant els dos carrils a 80km/h això si ells seguint les noves normes i tu darrera i amb un somriure ben gran gaudint del paisatge i de les noies que vorejan l'autovia. Es clar, si no pots passar de 80 ells no fan res dolent ocupant el carril d'avançament perque no es pot anar mes ràpid, oi?.
En canvi, si ho fas un festiu, la limitació tampoc serveix de gaire per raons obvies. 
Així quan es útil aquesta fantástica nova norma?.
Un altre petit exemple, túnels de Vallvidrera, sentit Manresa, sortida del tunel principal i abans d'arribar al peatge, algú ha provat d'anar a 80 en aquest tram que, aviso, fa baixada? jo ho he fet i he tingut qu'anar tocant el frè perque sino la propia inercia del cotxe em feia correr mes (tinc canvi automàtic). Imagino que si vas amb canvi manual, has de reduir a tercera amb lo qual el motor treballa mes i consumeix mes, es a dir, exactament el contrari del que es pretén.
Segur que la meva visió limitada no em deu deixar veure la magnitud del benefici que aquesta norma significará però mentre no hi hagi algú de qualificat que m'ho expliqui, seguiré pensant que el Sr. Hereu i la Sra Mallol tenen el dubtós privilegi de ser els pitjors de tots els qui han dirigit l'Ajuntament de Barcelona en molts anys, i això que en Clos els ho havia posat fàcil.

1 comentari:

curious97 ha dit...

Bé. No em deixes cap més altre remei que ficar-me en política, millor dir, ficar-me amb aquesta rara espècie animal –que els zoòlegs no han reeixit encara a classificar- que són els polítics.

El Sr. Hereu i la Sra. Mallol no són més que dos animals més de la esmentada espècie i actuen impulsats per un instint que –com tots els animals- tenen inherent i peculiar de la seva espècie...

L’indiscutible escalfament global per un costat i el nombre de víctimes mortals que cada setmana deixa la carretera, són dos temes redundants als que tots els “homos politicum” de la espècie tenen, en aquest moments, una sensibilitat especial, amb les eleccions generals tant properes.

Els dos “espècimens” de l’Ajuntament que menciones sens dubte es passen per l’arc de triomf de la seva indiferència ambdós temes però políticament el instint animal els diu que han de fer quelcom que provi que estan preocupats i que no dormen pensant en el nostre benestar i benaurança.

I així han sortit amb aquest disbarat que pretenen contribueixi a resoldre tan l’escalfament com les morts en carretera.

I tant feliços...

Curious97