diumenge, 25 de juliol del 2010

independència 3

Per ser un que no volia parlar d'independència ja vaig per la tercera entrega.
Aquesta setmana el Tribunal Internacional de la Haia ha dictaminat que l'independència de Kosovo no es il.legal i el motiu es que aquesta independència es un acte polític i no atenta conta cap llei. M'ha agradat, en primer lloc la sentència perquè ha assentat les bases perquè si un poble vol declarar se independent ho pot fer i no hi ha cap llei que obligui a mantenir se en un marc en el que un no es sent identificat.
Això, com a principi, m'agrada, sigui o no independentista, es el que s'anomena llibertat d'elecció, un principi bàsic de convivència plural.
Segona cosa que m'ha agradat: Rússia, Sèrbia (l'instigador de la demanda) i Espanya!!! els tres països que no han acceptat la sentència. Els primers ho fan, lògicament seguin a Sèrbia, però i Espanya, aquesta Espanya que ràpidament s'ha apressat a dir que no te res a veure els Balcans amb Espanya. I un es pregunta, si no i te res a a veure em poden dir perquè s'oposen a algo que tota la resta d'Europa i sobretot els EEUU també recolzen???
Es que ara Espanya , esta alineada amb Rússia a l'hora d'establir qui pot i qui no pot tenir llibertat de triar sota quina bandera viu??
Finalment, ha estat la voluntat popular d'un poble i no els dictats dels polítics i s'ha pogut fer en pau.
Felicitats Kosovars!

2 comentaris:

Miquel Saumell ha dit...

M’has trepitjat el tema que tractaré demà. T’hi vas acostant, Jordi, perquè ets una persona intel•ligent i de mica en mica també te’n vas adonant que els camins que ens lligaven a la metròpoli és van trencant de manera inexorable, i no pas precisament per culpa nostra.

jordir ha dit...

de moment anem per el concert i poc a poc anirem on ens dugui la corrent