diumenge, 2 de març del 2014

Sant Cugat, ciutat capdavantera?

Parlo de Sant Cugat perquè visc a Sant Cugat, m'estimo Sant Cugat i com a vilatà de Sant Cugat crec que tinc el dret de parlar i criticar objectivament i amb afany de millorar.
Es cert que també ho faig així perquè l'alcaldessa de Sant Cugat, que es prodiga en aquells llocs on l'interessa, no considera prou important contestar a un Sant Cugatenc quan li escriu i fa servir escrits no signats i contestats per funcionaris desconeguts.
Anem al primer tema: Sant Cugat, ciutat pionera en ciutats intel.ligents i precursora en les noves tecnologies, ha trigat ni mes ni menys que 50 dies, repeteixo 50 dies per autoritzar una petita obra al carrer per desbloquejar el cablejat de fibra òptica. Senzillament per signar un permís d'obres sense cap mena de rellevància en un carrer lluny del centre sense cap incidència en el trànsit ni la circulació. Això es modernitat i professionalitat, NO. Això sense comptar que els Srs. de Telefónica, em varen informar, abans de les festes de Nadal, que durant el mes de Desembre, per festes, no donen permisos.
Hi han trigat això perquè vaig escriure a l'alcaldessa i casualment quan un autor desconegut em va contestar, al cap de pocs dies varen donar el permís d'obres. 
Ara toca esperar que les obres les faci Telefónica. Total, una connexió a la fibra òptica en una llar de la ciutat capdavantera haurà trigat aproximadament 4 mesos, gens malament, oi Sra. Conesa?
En un altre moment, ja fa mes d'un any vaig reclamar la no urbanització d'un seguit de espais que son la "tapadera" dels túnels de Vallvidrera, es a dir, els espais per on es deuria treballar el recorregut dels túnels. En aquell cas, l'alcaldessa si que em va contestar per passar tota la responsabilitat a Tabasa, els qui, segons ella, eren els responsables d'urbanitzar lo. Ara, quasi dos anys després, hem tornat a veure els anacronismes d'alguns.
Ja fa quasi un mes varen tancar una part anunciant el seu condicionadament, tancament espectacular perquè impedia el pas dels qui circulem diàriament per allà però totalment inútil, perquè avui, un mes després, les obres no han començat i la major part del tancat es a terra. Imagino que alguns vilatans han considerat que tancar per no res no cal.
Algun funcionari sense nom em podrà dir que no es responsabilitat seva però si son tan curosos a l'hora de concedir els permisos, no ho son a l'hora de controlar si es fan en els temps pertinents i molestant el menys possible als ciutadans.
Finalment, al Tot Sant Cugat d'aquesta setmana es parla d'una enquesta feta per el propi Ajuntament, segons la qual el 90% de la població diu estar bastant satisfet o molt satisfet de viure a Sant Cugat. Aquests tics endogàmics quan un mateix es fa les enquestes em recorda temps passats. Jo també estic molt satisfet de viure a Sant Cugat. Ara si hem pregunten si estic satisfet de com ho fan els qui se suposa que ens representen, llavors potser les respostes seran molt diferents.
Bona setmana