diumenge, 16 de març del 2014

tren vs avió

El primer cop que vaig agafar un avió va ser per anar a Alacant i d'això deu fer uns 50 anys, més o menys. 
Va ser un Convair Metropolitan, un avió de dues hèlices que pocs recordareu.
Tota la meva vida m'ha agradat volar, porto 1652 vols i 100 companyies aèries al meu curriculum i això ho dic per demostrar que en el tema dels avions tinc, com a mínim, un cert criteri.
Per tot això no creia que mai arribés un dia on acabés dient que per volar així prefereixo anar amb el tren. Doncs sí, volar ja no es, necessàriament un plaer si s'ha de fer en determinades circumstàncies i jo, com a mínim per anar a Madrid, no penso tornar a agafar un avió si no m'hi veig forçat.
Aquesta setmana m'hi va tocar anar i, renoi, quina creu!!!!!!
A l'anada, d'entrada, "jardinera" per embarcar. Jardinera es com un eufemisme perquè més aviat sembla un transport de bestià. Evidentment, abans hem hagut de fer cua durant uns 20 minuts. com era dels primers no hem patit gaire a l'hora de pujar.
L'avió, Vueling, que us puc dir, com son la companyia monopoli de Barcelona, no podem protestar perquè sinó no hi ha avió. Això si, els genolls m'els poso per corbata perquè físicament no soc capaç de seure sense que els meus genolls no toquin el seient de davant. 
Llegir el diari, La Vanguardia, per ser concret, es com un acudit perquè no hi cap en l'espai que tinc entre el seient de davant i el veí del costat. Ah, i girar el full es fantàstic. Entenc que es busqui el màxim de rendibilitat però fora bo considerar, ni que fos de tan en tan, que els qui volem som persones.
Arribats a Barajas, has de passejar 15 minuts per les pistes de l'aeroport fins arribar a la terminal.
A la tornada, el personal de terra ens "ordena", uns a l'esquerra i els altres a la dreta. LO bó del cas es que els sempre educats passatgers varen re interpretar això de la dreta i l'esquerra i, mentre uns ja érem ordenats, varen començar a aparèixer per l'esquerra de l'esquerra els qui creuen que les normes no son per ells sinó per els altres. A dalt teniu la foto del que s'ha d'entendre com una cua ordenada!!!!!
Vol tranquil, amb els genolls recollits altre cop i a l'arribada tornem hi a la "jardinera" tot i que hi havia un munt de fingers buits.
Per acabar d'adobar ho, en lloc de tres jardineres que es el que un A-320 necessita, ens han comprimit en dues i això hem pogut mantenir l'escalfor humana de dins l'avió, tot clavant colses.
Una caminada de 15 minuts fins el parking i ja hem arribat al cotxe.
Ni punt de comparació amb l'Ave, on la cua no hi es, l'espai al seient es més que correcte i pots llegir, dormir, treballar, el que vulguis.
Volar sempre es un plaer però no pas així. Volar es pitjor que agafar el metro en hora punta. Llàstima!!