diumenge, 13 de setembre del 2009

ordinador vs llibre

Si hi ha un escrit que té poques possibilitats de tenir éxit aquest ho es.
Vull parlar del fet que tothom doni per morts els llibres, passem a finançar els ordinadors portàtils i abandonem els llibres.
Entenc i no puc criticar que hem d’estar “al día” i no deixar escapar les noves tecnologies però hem de matar literalment els llibres?
Si els nens ja no saben el que es un llibre quin futur té a 5 anys vista, cap!!!
Qui farà que un nen agafi, de motu propi, un llibre per llegir?
Qui anirà a una biblioteca o una llibrería? Seran cementiris d’elefants!!
Soc conscient de que ja han aparegut els llibres electrònics que diuen son el futur però, estem segurs de que el paper no té sentit a l’hora de llegir?.
Potser soc antic però a la feina soc dels que prefereixo llegir un document llarg o important sobre paper molt més que a la pantalla del ordinador.
Soc antic però m’agrada anar a una llibreria i deixar que la llibretera (perquè es una dona en el meu cas) m’aconselli, tocar la coberta, mirar els lloms i les tapas, fullejar, sentir el tacte del paper i, sobretot, l’intimitat que em dona tenir el llibre a les mans i saborejar lo.
Soc tan antic que fins i tot m’agrada guardar los a la prestatgeria i mirar los de tant en tant.
Soc tan antic que encara tinc alguns amics antics amb qui compartim lectura i ens deixem llibres.
Estic obert a les noves tecnologies, i la prova es que aixó ho llegiu en el meu blog, però em costa perdre allò que de bo tenen les coses d’abans.
Si puc anar en avió en dues hores en lloc de tenir que passar una setmana en un carro ho trobo positiu pero prefereixo una sopa feta a casa que una sopa de sobre o un bon tros de pa amb tomàquet a un pa de motlle.
Renunciar al llibre es el primer pas per a renunciar a la lectura per el plaer, a la novel·la, a l’us de l’imaginació, a la creativitat, fins i tot a l’escriptura perque si ho puc fer amb l’ordinador, per que m’he de preocupar de l’ortografía que ja es cosa del corrector i no meva??
Sou conscients de que si no hi ha bateria o no hi ha corrent perdrem tota la nostre memòria i operativitat?? Amb una espelma encara puc llegir però es que, com a minim els llibres no es fan mal bé sense llum…
Soc antic, potser, però em sembla que en lloc de defensar banderes començaré a partir d’ara, tot i que sigui sense possibilitat de victòria, a defensar allò que ha de prevaldre per sobre dels temps, i el llibre, juntament amb el pa amb tomàquet seran els meus primers objectius.