diumenge, 13 de desembre del 2009

questió de justícia

El divendres vaig tenir que anar per primer cop (i darrer espero) a la anomenada Ciutat de la Justícia. Actuaba com a testimoni en un cas de pirateria industrial. Em varen citar a les 9h45 amb l'amenaça escrita de que si no hi anava pagaria multa de 500€. Jo, puntual vaig arribar abans per que hi havia dubtes d'on tenia que declarar.
Una funcionària extremadament cordial em va ajudar, acompanyar i instruir per tal de fer el que havia de fer (es tractava d'una intervenció per videoconferència). Agradable ella, em va fer saber que hi havia citacions per aquell judici, de tres jutjats diferents, en una acció descoordinada per part del jutjat de Madrid que era on es feia el judici.
Varen aparèixer dos testimonis mes i allà ens varem quedar.
A les 10h00 "va començar" el judici. A les 10h45 ningú no ens havia dit res fins que va tornar a  aparèixer la senyoreta i ens va comunicar que el judici s'havia sospès.....
Motiu, l'acusat (es a dir el presumpte delinqüent) no s'havia presentat. Si senyor, el home que era objecte del judici no hi era i per tant es suspèn el judici. Conseqüència? si he de creure al advocat que teia al costat, cap ni una, el declaren en "busca y captura" i ja està.
I ja està perquè el home se sap que viu a Itàlia i pota anar i venir sense cap problema i es força difícil que ningú detecti la seva arribada. Es a dir que aquí acab l'acció de la JUSTÍCIA.
Justícia que em castiga a mi, testimoni amb 500€ si no hi vaig i ho tenen fàcil perquè saben on visc i en canvia al presumpte delinqüent no nomes es mes que possible hagi fet un delicte sinó que a més a ell no li passa rès, justícia????????
Llegeixo al diari que un delinqüent, en aquest cas ja declarat, que ha comes un centenar de robatoris al Corte Inglés, l'agafen "in fraganti" altre cop i el detenen perquè l'havien condemnat a no acostar se a menys de 1.00metres del CI. Que li va passar?, dons que el varen deixar en llibertat perquè, com no li havien pogut entregar la sentència, el home no "sabia" que era culpable i per tant no el podien detenir per el delicte ja sentenciat..............JUSTÍCIA???
Un jutge determina que a un home que ha confessat un delicte no cal posar lo a la presó i un altre determina que a uns que encara son presumptes se'ls ha de tancar i sense fiança......Un dels dos deu ser just però quin????
Qui determina la correcció d'un jutge i "fiscalitza" la seva actuació ??

Som conscients que com a mínim als polítics els podem "canviar" cada quatre anys però als jutges estan allà i no se'ls pot tocar, criticar i en canvi ells tenen un poder total sobre nosaltres???
A mi tot d'una descobreixo que em fa por veure quan de poder es concentra en un sol individu i en un sistema burocràtic elefantíac que impedeix una actuació ràpida i eficient.