dimarts, 7 de setembre del 2010

Stephen Hawkings

No se si molta gent s'ha fixat en les recents declaracions de'l Stephen Hawkings en les que descarta la existència divina del cosmos, es a dir, en altres paraules, que Deu no ha creat l'univers.
Per a mi lo bo de les seves declaracions son les reaccions dels líders religiosos, la mes interessant la del rabí Sacks que diu que "a la Bíblia no li interessen els detalls tècnics de com es va crear l'univers"....Altres, mes fins diuen que mentre en Hawkings abonava la teoria de la compatibilitat de la creació de l'univers i l'existència de Deu tenia raó però ara no. Es clar, mentre no m'emprenyis ja em va be però ull si em toques el meu negoci....
Jo no soc ateu però ja fa massa temps que estic convençut que Deu i fe son una cosa, religió i església en son un altre.
Soc creient i no me'n amago i fins i tot puc assegurar cada cop mes que la meva fe es ben viva però també puc afirmar sense embuts que l'església m'ha decebut molt i molt i ja no em representa. Tinc molt de respecte i fins i tot admiració per alguns membres de l'església perquè els conec en persona per la lluita personal que estan fent per ajudar als necessitats, però tots ells estan molt per damunt de "l'església" que d'altres han creat per dominar el mon a la seva manera.
Potser aquest es un tema en el que molt gent no vol opinar o considera massa delicat. Hi estic d'acord però si vull ser coherent amb mi mateix i amb l'ètica de vida que intento practicar crec que hi havia de dir.