dissabte, 5 de juliol del 2014

parlar i compartir

Ahir vaig parlar amb un bon amic de fa més de trenta anys i, ni que sigui per telèfon, vàrem parlar. Fa molts anys que ens coneixem i, com que la nostre relació es basa, inicialment en client/proveïdor, ell que fa de proveïdor, mai no havia gosat creuar la frontera de la confidencialitat fins ahir.
Sabia que n'hi passava alguna perquè el darrer cop que ens varem veure estava molt desmillorat però ell no afluixava, ahir es va obrir.
Ell, com molts, com jo,les està passant "p....." a la feina, ell, com molts, com jo, es petit empresari, els qui pitjor ho passem, perquè pateix la crisi fins al moll de l'os, no l'ajuda ningú, i, a més, té persones que treballen, o treballaven per ell.
Acaba d'acomiadar gent per poder salvar el negoci i això, juntament al fet de que el negoci no tira, li està fent perdre la salut.
Suposo que ahir ja no podia més i va parlar.
En un moment em va deixar anar una pensada que no es nova: si no fos per la família, a les costes del Garraf, una corba i ja està......després va riure però aquell comentari no es primer cop que l'he escoltat.
Parlar, només això el va descarregar de la tensió que suportava en aquell moment. Jo només escoltava, no vaig fer res, però li vaig donar dos consells: no ho guardis tot per a tu, parla i comparteix perquè descobriràs que la majoria patim el mateix que tu i quan vegis que no estàs sol, descobriràs que amb els altres, pots arribar a trobar petites solucions.
El segon consell, cuidat, cuida la salut que es lo bàsic, lo mínim que no pots abandonar perquè sense salut no podràs fer res. Obligat a cuidar te, a fer exercici, a descansar, i aquesta obligació et farà millorar.
Mens sana in corpore sano que deien els Romans, una gran veritat.
Parlo per els altres però també puc parlar per a mi mateix.
Ens ha tocat viure una etapa massa difícil amb una edat on la força ja no es la nostre primera virtut. Hem de fer ho amb experiència, intel.ligència (si en tenim) i amb els amics, amics que ens escolten, ens ajuden, ens acompanyen com poden i saben que ho es tot.
Ànims i bona setmana i bon mes