dimarts, 16 de febrer del 2010

gerents incompetents

El divendres llegia una carta La Vanguardia d'una senyora, Montserrat Vicens, despitada perquè l'havien acomiadada per culpa d'un gerent incompetent. La senyora reclamava mes solidaritat i menys competitivitat a les empreses i generalitzava als "gerents incompetents".
Be, jo soc gerent de la meva empresa i no em considero incompetent.
A casa meva el primer criteri no es la solidaritat i si, lluito per la competitivitat de la meva empresa perquè sinó, en el entorn en que vivim ho tenim difícil.
Una empresa es crea per tenir guanys, no per ser solidaria i no vull semblar el que no soc però qui digui el contrari menteix.
Las persones son importants a la nostre empresa però digueu me, si hi ha algú que no fa be la seva feina i no serveix per el càrrec?, soc mal empresari si busco gent competent, soc mal gerent si faig fora a qui no compleix?
Si hi ha un equip que avança i una peça desencaixa que hem de fer?.
La part mes difícil en la gestió d'una empresa es la gestió de les persones. A ningú li agrada fer fora algú i fins i tot encara que no sempres sigui del tot just, pot ser necessari per el bon funcionament de l'empresa.
Jo us recomano que un dia us poseu en la posició del gerent i penseu que faríeu en el seu lloc en les seves circumstàncies. Al despatx hem passat junts aquesta vivència i no es gens agradable.
I aquí nomes parlem de persones però quan parlem de fer front a una crisi com la que tenim us asseguro que te molt de mèrit tirar endavant i lluitar per tots i no per un sol.
La generalització Sra. Vicens es arriscada i no vull dir que el seu despido hagi estat correcte però n esn posi a tots en el mateix sac.