dimarts, 9 de novembre del 2010

El Papa ja ha marxat

Ha estat una visita llampeg però per a mi carregada d'anécdotes.
Vagi per davant que no tenia cap intenció de seguir l'esdeveniment però al final l'he seguit pràcticament tot per la tele.
Hi ha hagut algunes coses que m'han impressionat: la porta d'entrada al temple, la trobo senzillament fantàstica, una escultura tota ella, un darrer homenatge de'n Subirachs a qui pràcticament ningú no ha recordat avui, i que als seus 83 (em sembla) està força malalt. 
La segona cosa es la magnitud de la nau central, un bosc de pedra que demostra la genialitat de Gaudí.
La tercera es l'altar, aquest bloc de porfidi de set tones, tallat d'un sol bloc i portat d'Iran.
A mi m'agrada molt la Sagrada Família i m'agrada veure la seva evolució, fins i tot en l'estil, tal i com passava històricament en els temples religiosos.
A partir d'aquí les anècdotes:
- es necessari tants escoltes vigilant al Papa?, es necessari que, fins i tot a la sacristía, on nomes hi havia capellans, imagino que triats, els guarda espatlles hagin d'apartar a tothom
- es necessari dues furgonetes amb les portes obertes i amb tot d'homes mig penjats fora del cotxe a punt per saltar 
- es necessari córrer tan per els carrers de Barcelona impedint que els milers de persones que han estat esperant hores per veure'l passar no puguin ni tan sols veure'l uns segons.
- curiós, m'ha xocat veure que a l'església d'avui el masclisme ranci encara perdura quan tots els sagraments els han fet homes i la neteja i parar l'altar ha estat lo únic que han deixat fer a les monjes.
- interessant constatar que hi ha molta gent que creu en la fe catòlica i segueix aquest Papa.
- m'ha agradat llegir que el Papa hagi demanat a la CEE del Rouco Varela: "no usarás a Dios como excusa para defender la rojigualda"...... no calen comentaris.
- M'ha fet riure amb ganes l'anunci d'Iberia que diu: "sempre present als grans esdeveniments", en català i en un lloc on no hi vola.....
-  m'ha sobtat sentir que dins el Palau arquebisbal, les autoritats han considerat que era "territori del Vaticà" i per tant la seguretat corresponia a la policia del Vaticà. Que no en saben prou els d'aqui?
- per què els reis de l'estat tenen uns seients privilegiats, separats de la resta de mortals, que han pagat mes o es que ells son mes que els altres?
- per què entre els qui han rebut al Papa al peu de l'avió hi havia un militar, que significa?, puc entendre al Montilla, l'Hereu, fins i tot el Tejedor, ja no entenc Rangel que no es ni "chicha ni limona", delegat del govern... però un militar????
- m'han sobrat totes les banderes perquè fins i tot la del Vaticà, per a mi nomes representa al Papa, en qualsevol cas es la única que hi tenia un sentit
- m'ha fet gràcia el president d'Ibèria, que s'ha reservat el darrer lloc per saludar al Papa a l'escaleta del avió quan ha marxat de Barcelona i ha marxat amb ell, potser li farà de mosso i li servirà una taronjada