dimarts, 22 de maig del 2012

consum del lexus 450H

Sabeu quan consumeix el vostre cotxe? bé, avui en dia segurament si perquè qui mes qui menys te en compte el consum i s'ho mira. Jo vaig començar a vigilar aquest tema amb el cotxe que tenia abans (gastava massa) i vaig decidir canviar lo per un model de la mateixa marca però hibrid. La veritat es que el consum s'ha reduït un 30% però tot i així el meu cotxe consumeix massa. Massa o potser no. De fet el meu cotxe es un Lexus 450 hibrid, un cotxe que te un motor de 4.500 cc. es a dir un "tros" de cotxe.
Es un gran cotxe, res a dir, còmode, silenciós, devorador de kilòmetres però te un però important: els Srs. de Lexus, amb el seu director nacional al capdavant, el Sr. Miguel Carsí, m'han enganyat.
Quan vaig anar al concessionari, al rètol que hi havia al costat del cotxe hi posava 6,5 litres als 100km. per consum mixt, es a dir una dada oficial. El venedor que molt amablement ens va atendre ens va assegurar que el consum era de 7 litres, garantit.
Evidentment no vaig pas parlar amb cap mecànic, això ho vaig descobrir a la primera revisió.
El responsable tècnic del concessionari del carrer Tuset em va assegurar que el cotxe no baixava de 10 litres, es a dir un 30% mes del que la gent del departament comercial i un 35% mes que la publicitat oficial de la marca.....
He reclamat, he demanat una prova de consum i el resultat es que "el consumo se encuentra dentro de los parámetros considerados normales"........ segons la direcció nacional de Lexus.
Bé, de moment he descobert que com a mínim el fabricant Lexus ens enganya a l'hora d'informar el consumidor del consum dels vehicles que ven.
Us recomano prudència i desconfiança a l'hora de valorar els consums. 
La qüestió no es quan consumeix sinó quan ens diuen que consumeix i quan consumeix en realitat. El comprador es lliure de triar el cotxe que vulgui però el venedor no te cap dret a enganyar.
En qualsevol cas la cosa no ha acabat aquí perquè, com a mínim hi ha un delicte, publicitat enganyosa.
Seguirem informant.....