dilluns, 15 d’octubre del 2007

la fira de Frankfurt

Bé, ja s'ha acabat i com tothom en parla i hi diu la seva, jo també hi afegeixo el meu granet de sorra.
Primera conclusió: qualsevol acte o esdeveniment que incorpora als polítics, del color que sigui, queda directament afectat i polucionat i en cap cas beneficiat per la seva presència.
D'aquesta fira tothom recordará el discurs (brillant) d'en Quim Monzó, ningú no recordará el que ha dit el Montilla i ningú no sap si el ministre de cultura de l'estat i va anar o que hi va fer durant set díes el Carod Rovira.....
Per que tot el debat es va centrar, i hem passat mesos i mesos discutint, si nomes hi podien anar els escriptors de parla catalana i si els de parla castellana eren o no cultura catalana. Per mi es una pura i dura questió política i seguim fent els que els Catalans fem millor que ningú, xerrar, xerrar, omplir nos la boca i després no fer res de debò i real.
Jo particularment llegeixo sense cap problema en les dues llenguas. Normalment pregunto a la llibretera quina versió es millor en funció de la traducció. Lamento profundament que a Frankfurt no hi fossin els autors que escriuen en castellà, primer perque autors com l'Eduardo Mendoza m'agraden tan o mes que d'altres que escriuen en català. Segon perque a mi les exclusions no m'agraden, m'agrada mes sumar que restar, suposo que es una questió de principis, i tercer perque no m'agrada que permanentment poltitzem el que nomes hauria de ser una questió cultural.
Finalment crec que hem perdut un altre ocasió de sumar i construir i fer de la nostre cultura un element aglutinador i positivista.
llàstima

2 comentaris:

Miquel Saumell ha dit...

I per què no ens dius res sobre el finançament públic d'una activitat privada com és aquesta fira? És que hi estàs d'acord?

jordir ha dit...

ja ho has fet tu en el teu blog així que no fa falta repetir el que ja está dit