dimarts, 10 de novembre del 2009

sgae

Llegeixo al diari que la Sgae utilitza "agents" a comissió que entren als locals públics i amenacen als propietaris amb accions penals sinò pagan per tenir la radio amb música. El cas en concret aquest cop ha estat una perruqueria al barri de Sants i el propietari, "acollonit" i mancat de criteri per part de cap administració que no ha sapigut respondre a la seva demanda sobre si això es legal o no, es rendeix i decideix signar "per si un cas".
Em considero un defensor de la propietat intelectual i mai no he descarregat una pel.lícula de manera ilegal. Ho dic perque ningú no pensi que soc dels qui creuen que tot ha de ser gratuit però em sembla que això de la Sgae te mes d'impost revolucionari que de protecció a la propietat intelectual.
En primer lloc, perquè hem de pagar un canon genèric per la compra d'un suport tipus CD o DVD o USB, per exemple, a qui revertirá el que hagin recollit ?
Si el que recullen va directament a qui es el propietari d'aquell dret em sembla be, però es així com va la cosa?, NO.
Imaginem que l'home de la perruquería te conectat RAC 105, que te una programació específica, qui em garanteix que la Sgae recull aquesta emissió i paga religiosament als artistes que han estat reproduits i no que s'ho queden ells mateixos i/o ho reparteixen amb criteris arbitraris??
En definitiva qui els ha otorgat aquest dret que fa que tinguin aquesta "protecció" tácita però mai clarificada?
Ja que els polítics diuen ara que volen fer net del passat i regenerar la política perquè no obren aquesta "caixa"? Potser trobarem sorpreses i algo mes...

2 comentaris:

Miquel Saumell ha dit...

Hi ha màfies de les de sempre i també màfies legals, aquí tothom s’apunta a cobrar. L’impost revolucionari és il•legal si te’l cobra un pirata de l’índic (tot i que ara podria ser que passes a ser legal) però perfectament lícit si te’l cobra la sgae via comissionista-inspector. Vaig llegir el cas del barber i francament crec que aquests xicots n’estan fent un gra massa. Vols dir que per aquesta via no podríem obtenir uns eurillos pels nostres blogs?

jo crec ha dit...

aquesta es una bona idea, m'hi apunto