dimecres, 7 d’abril del 2010

grecs vs alemanys

Nord contra Sud, treballadors contra mandrosos, grisos contra creatius, suposo que en puc trobar molts mes d'apel·latius que defineixin als uns i altres però ull, que nosaltres Catalans o Espanyols segons el criteri que vulguem emprar o ens vulguin agrupar, nosaltres repeteixo, formem part de l'equip dels Grecs per lo bo o lo dolent.
No es que m'amuini ni que preferís estar en l'altre equip però he d'admetre que no m'agrada com els Europeus ens comportem quan las coses van mal dades.
Els nostres pitjors instints afloren per treure no el millor sinó el pitjor de tots nosaltres.
Als Anglesos els ha faltat temps per agrupar nos en el fantàstic "PIGS" (Portugal, Islandia, Grècia i Espanya) obviant les seves pròpies mancances.
Ara els Alemanys acusen als Grecs de despilfarradors i potser alguns ho son i els Grecs els hi tornen la pilota tractant los de racistes i recordant tot el que els Alemanys han robat de Grècia.
Tinc bons amics Alemanys i Grecs i Anglesos i Italians i mai hem caigut en aquest tipus de provocacions ni de joc baix però em preocupa pensar el que pensem cadascú de nosaltres en l'intimitat.
Europa semblem mes un equip de futbol mal avingut on tothom vol quedar se la pilota en lloc de jugar per guanyar el partit.
No se, no m'agraden aquest tics que surten tan ràpid.