dilluns, 19 d’abril del 2010

llista de desitjos

Avui hem anat a un funeral del pare d'una companya de feina. Ha estat una cerimònia senzilla, sense capellà d'aquells que no te ni idea de qui parla, i en canvi molt plena de vida.
Un amic de la família ha llegit un escrit de la vídua que deia mes o menys: "has marxat massa d'hora, ens hem quedat sense poder fer tantes i tantes coses".... Tenia 59 anys.
Va morir de cop, no va patir, però va deixar un munt de coses per fer, em temo.
La primera, sens dubte la mes important, es no poder fruir de mes temps amb la seva dona, no el coneixia gaire i ja no puc opinar sobre la resta però m'ha fet pensar en mi mateix.
Primer he recordat una pel.lícula d'en Morgan Freeman i Jack Nicholson que tractava els darrers temps d'un parell de malalts terminals que fan una llista de desitjos que volen complir abans de "fer el darrer salt".
Mentre som vius no pensem gaire en que la nostre vida es finita i ningú no sabem quan s'arriba al final. Senzillament arriba i s'ha acabat. Ja no hi ha possibilitat de tirar enrere i dir "ep, puc tornar a començar la partida?".
He tingut la sort de poder gaudir molt i molt de la meva dona, la meva família, la meva feina però del meu temps lliure, ai, aquí em sembla que tinc una llista molt llarga de coses per fer.
Un bon consell a tothom, hem d'ordenar el nostre temps, la nostre agenda, i començar a reservar un tros d'aquest temps  per fer tot allò (o com a mínim una part) del que sempre hem volgut.
Caminar, viatjar, llegir, col.leccionar, fer esport, escoltar música, senzillament no fer res. Que se jo, el que a vosaltres us ve de gust fer però jo faré la meva llista i espero no fotre el camp abans de poder omplir unes quantes de les caselles de la meva llista.