diumenge, 30 de maig del 2010

explotació infantil

En aquesta vida moltes coses son relatives i aquesta imagino que n'és una. Fins quin punt es legal utilitzar al teu propi fill, menor d'edat i sense la capacitat de discernir el que es bo o dolent per ell mateix, per un lucre econòmic i/o social, per el propi nen però també per als pares.
Hi ha ara a la tele, un parell de concursos en els que concursen nens, alguns d'ells molt petits,  cantant suposadament en directe. No se quines cadenes son ni m'interessa ni es el mes rellevant. El punt es que, en horari de nit, es a dir quan se suposa que els nens han d'estar dormint, els nens canten setmana rere setmana. Sembla que son dos programes molt coneguts i amb audiència suficient perquè aguanten en antena.
Un primer cop d'ull et permet dir, mira que be que canten els nens.
Un segon cop d'ull, una mica mes critic i meditat et permet dubtar de la legalitat d'una cosa així.
M'explico, aquests nens son massa petits per tenir uns determinats gustos musicals, entre altres coses perquè canten cançons mes antigues que ells mateixos. Es obvi que els pares alimenten o millor dit sobrealimenten als nens que tenen un mínim de possibilitats.
No nego que als nens els agrada cantar però em fa la flaire de que hi ha un nivell de manipulació important per tal de que als nens els "agradi" aquest tipus de vida.
Em recorda als pares que "lloguen" als nens per fer "spots" de televisió. Els he vist en acció, als pares em refereixo, i us asseguro que per molts d'ells, la seva feina es col.locar al nen o nen davant d'una càmera i parar la ma.
Imagino que es legal perquè ningú no ho impedeix i be que es veu la seva feina a la televisió però jo tenia entès que el treball no era permès per sota els 16 anys, o vaig errat.
Potser es que els pares no consideren això un treball però si hi ha diners per el mig, per a mi com a mínim no hi ha dubte.
Al mon hi ha milions de nens en una fase d'explotació, quan no morts de fam, molt pitjor però això no es un atenuant i no ens ha d'impedir evitar el que estar a tocar de la mà, aquí mateix.