dilluns, 31 de maig del 2010

Platja de Pals

A la platja de Pals no s'hi pot anar amb un gos. Ho diuen uns rètols que estan als accessos  a la platja.
Per qui no conegui Platja de Pals us puc dir que la llargada de la platja deu ser de 7 o 8 kilòmetres o més perquè es pot arribar per la platja fins a l'Estartit sense trobar cap altre poble al mig.
En tota aquesta extensió quilomètrica no hi ha cap nucli habitat i no s'hi pot arribar pràcticament en cotxe tret d'uns espais molt concrets. Com que no s'hi pot arribar en cotxe no hi ha gaire be ningú (la gent te tendència a moure's al voltant d'on el cotxe li queda a prop).
Tot i això a la platja de Pals no s'hi pot anar amb gos.
Hi pots anar despullat perquè hi ha un tros de platja on hi ha grups de persones que estan despullats, tranquil·lament, i no emprenyen a ningú i ningú no els emprenya i em sembla perfecte.
Tot i això a la platja de Pals no s'hi pot anar amb gos.
A la platja de Pals hi ha dues zones on els patins de vela i els amants del windsurf poden practicar el seu esport favorit encara que després de fer ho deixin la planxa a la vora de l'aigua sense cap mes problema. I a mi em sembla perfecte perquè la platja es immensa i no ens la podem acabar. 
Tot i això a la platja de Pals no s'hi pot anar amb gos.
A les dunes que hi ha entre la platja i el camí que la voreja, de vegades, hi ha parelletes que alliberen el que poden o volen o els deixen intentant no ser vistos per la majoria i a mi no em molesta perquè ells no intenten ser vistos sinò estar tranquils en un lloc fantàstic.
Tot i això a la platja de Pals no s'hi pot anar amb gos.
A la platja de Pals, fora de l'horari de màxima afluència de públic, som uns quants o molts o els que siguem que incomplim la norma i ens saludem, cosa que la majoria dels qui no tenen gos no fan, i passegem tranquil·lament mentre els nostres companys corren en llibertat tot jugant amb les onades o darrera una pilota.
No he vist cap, repeteixo, cap cagarada de gos en tota la platja mentre que si he vist molts trossos de paper, gelats, bosses de plàstic, etc. deixalles que no sempre son recolides per les persones.
Tot i això a la platja de Pals no s'hi pot anar amb gos.
La qüestió es que si a mi m'enxampen jo hauré de pagar una multa, als altres no els passarà res  i jo això no ho trobo just.
Que tenen els gossos que se'ls hagi d'impedir fins i tot d'anar a la platja. Podria arribar a entendre que, en una platja petitona i atiborrada de gent, puguin molestar a algú però si es així, jo tinc dret a exigir que no vull a la platja ningú que fumi, que tiri un paper a terra, que posi música en una aparell que jo pugui sentir. Puc dir que em molesten determinades persones per la pinta que tenen o com embruten l'aigua pixant hi com fa la majoria. Puc dir que em molesten determinades persones que es posen a menjar allà o als nens que corren i fan forats al bell mig perquè ensopeguin els qui caminen. Puc dir que m'emprenyen els que juguen a pales amb el seu tac tac inacabable....puc seguir una bona estona si voleu.
Els espais públics son de tots i per tots sempre i quan no molestem als altres i la nostre llibertat acaba quan entra en el terreny de l'altre.
Un gos no es un monstre i el 99% dels qui porten un gos a la platja no tindran mai un comportament molest, senzillament passegen o tenen un gos.
A la resta d'Europa això ja ho entenen, al nostre país encara no.
Tot i això a la platja de Pals no s'hi pot anar amb gos.