diumenge, 27 de març del 2011

reduir despeses i democracia

Un breu detall.
Ahir vaig anar a Palamós, per cert a menjar força bé a la María de Cadaqués. Mentre fèiem una mica de temps per anar al restaurant varem passejar per el port de pesca que hi ha al extrem de la badia de Palamós.
Casualment hi havien inaugurat ahir un espai dedicat a la pesca. Ho va fer l'alcaldessa de Palamós abans no s'acabi el període en que els alcaldes ja no poden sumar vots a costa de les inauguracions, tot sigui dit de passada.
Be, primer símptoma de democràcia, no ens varen deixar entrar a visitar el museu de la pesca, per "motius tècnics" quan encara era hora de visita. Els "motius tècnics" era que esperaven al Sr. Mas i, es clar perquè ell poués visitar tranquil.lament el museu jo no ho vaig poder visitar.
Això es democràcia?, no se suposa que tots tenim els mateixos drets, dons no. No el culpo a ell ja que es possible que ignori aquest tipus de decisió, però, com diria algú, algú hi havia de dir.
Seguim, Davant del museu hi havia dos cotxes, el del Sr. Mas amb un conductor i, un altre cotxe, imagino de seguretat, amb dues persones. Fora, a l'aigua hi havia una Zodiac, patrullant amb dos policies o guardias urbana, una mica mes enretirat hi havia una patrullera de la guardia civil amb els motors engegats (casualment) i, davant de l'entrada del museu hi havia altres policies i vigilants. En total no hi havia menys d'una dotzena de persones que jo, un ignorant del tema, vaig detectar. Quants n'hi havia de debò, no se.
I aquí ve la meva pregunta, fa falta tot aquest desplegament humà per "protegir" al president de la Generalitat?, no en fan un gra massa? es una personalitat amb tants enemics que han de menester tantes persones per protegir lo?
No m'imagino el que costa el desplegament però estic convençut que no es correspon al que es necessita. Quan parlem de despeses de presidència segur que la partida de seguretat no es menyspreable i segur que pocs la discuteixen, jo sí.