dijous, 4 de març del 2010

immigrant

Immigrant (segons el diccionari de l' Institut d'Estudis Catalans). i f. [LC] [SO] Que immigra, que ha immigrat. Una política d’ajuda als treballadors immigrants.
El diumenge vaig llegir l'escrit d'en Toni Soler a La Vanguardia i aquí estic amb el mateix tema.
En realitat qui NO es immigrant, pocs. Jo mateix soc emigrant perquè vaig marxar de Barcelona i soc immigrant perquè visc a Sant Cugat. Els qui fa 20 anys que viuen a Sant Cugat em deuen considerar un immigrant? o soc un nouvingut que sona millor.
Per que jo seria un nou vingut i altres vilatans serien immigrants.
Fins quant un es encara immigrant i passa a ser ciutadà amb capacitat de decidir qui es o no immigrant.
La meva avia materna era de Terol i la meva paterna gallega, per tant soc net d'emigrants i immigrant jo també.
Si analitzem els nostres arbres genealògics trobarem molts parents que no han nascut al mateix lloc on han viscut. Las crisis, la misèria, las guerres son només tres dels motius habituals per canviar de residència, els estudis o unes faldilles serien altres motius mes fàcils i no menys vàlids.
A mi em sembla que els moviments migratoris solen sempre enriquidors si es fan de manera  esglaonada. Països com Singapur, cruïlla de desenes de cultures son, per a mi exemples positius de la riquesa multicultural.
El problema comença quan l'emigrant, un ésser que ha marxat de casa perquè al seu país d'origen no hi ha res a fer i, en canvi, ha pogut veure a la TV tot el que els altres tenen i li han inflat el cap, fuig deixant família i origen, a canvi de no res, enganyat i manipulat, per acabar molt pitjor de com estava.
El problema de l'emigració massiva s'acabarà el dia que els polítics del mon es dediquin a ajudar als països pobres creant infraestructures, creant escoles, creant empreses, es a dir arrelant la gent al seu país d'origen.
Si els rics del mon només es dediquen a "esquilmar" als pobres, mai no resoldrem el tema.
No se jo vosaltres, però a mi no em fa cap mal l'emigració, crec que Catalunya es terra d'emigrants i d'immigrants. Això es el que ens ha fet rics cultural ment, no ho oblidem.
 

1 comentari:

Anònim ha dit...

Avui m'ha arribat a la meva safata aquest correu clarament racista i ignorant:

Sondeo de opinión

Recientemente se ha realizado un sondeo de opinión entre los residentes de REUS
A la pregunta:

¿Piensa Ud. que hay demasiados extranjeros en REUS?

Las respuestas han sido:

20%: SI

10%: NO

70%: معهد الأمنالعالمي بواشنطن

Realment no són conscients de tot el què ens aporten? Sort que no tots pensem el mateix.