dijous, 25 de març del 2010

manifestació top manta

La setmana passada i va haver una manifestació a favor del top manta protagonitzada per els senyors que venen il.legalment al carrer. Reclamaven que es deixes de perseguir la venda al carrer de productes il.legals!!!
Raó: el poc que guanyen no justifica la seva persecució...
Suposo que la propera serà la dels venedors de droga que poden argumentar el mateix, que per el poquet que guanyen.
Estem arribant a un punt on la suma d'il.legalitats es transforma en legalitat. La quantitat fa la qualitat i la suma de malifetes es transforma en algo acceptable.
Soc dels pocs individus que conec que mai no ha descarregat una pel.lícula i el pitjor es que els altres em miren a mi perquè jo soc el "bitxo raro" i no ells...
S'està imposant la cultura de lo gratuït, la cultura de que jo tinc dret a tenir ho tot sense pagar i tinc dret a agafar el que vulgui sense que ningú ho trobi malament.
Crec que es un error enorme menysprear el esforç dels altres i permetre que tothom es pugui apropiar del que han fet els altres.
La gratuïtat, el pirateig, la copia no aporta cap valor afegit a la societat.
El millor exemple ha estat Espanya que, durant molts anys es va dedicar a copiar en lloc d'invertir en I+D i ara som una rèmora darrera els països que si varen crear.
El que crea, el que sigui, està aportant algo positiu i construint, el que copia no aporta res i el que agafa el que no es seu es un lladre.
No em mereix cap respecte el que ven coses robades i encara menys el qui ho compra.
Jo valoro la creativitat en el que camp que sigui la valentia a l'hora de tirar endavant un projecte. En canvi no m'agraden els qui nomes saben viure a remolc. Normalment son els qui mes protesten.