dilluns, 29 de març del 2010

Luis Rojas Marcos

Aquest dissabte La Contra de La Vanguardia era per Luis Rojas Marcos, metge i psiquiatra.
L'entrevistaven per parlar de la resiliència, paraula de la que darrerament es parla força, expressant la capacitat dels individus de renéixer de l'infortuni, fer front a l'infortuni.
Però no es això el que mes m'ha agradat. Cito les seves paraules:

"Hablar supone objetivar verbalmente las emociones, empaquetarlas en palabras, sacarlas de tí, alejarlas... y eso va diluyendo el conflicto emocional. Incluso hablar con tu perro.....o con la pared. Habla con una pared. ¡Habla! Que sí, que eso te aliviará: hablar solo es muy saludable!"

Jo, sense tenir ni molt menys el nivell d'aquest home em permeto de fer hi un petit afegitó: 
¡Parla o escriu que es el mateix!
La paraula escrita o parlada te la mateixa força, serveix per treure de dins moltes coses i la forma no te perquè ser sempre la mateixa per a tothom. Potser fins i tot un pinzell o un llapis puguin tenir el mateix efecte.
Jo soc del que xerro però crec que aquest bloc també m'ha aportat una certa llibertat i equilibri.
En qualsevol cas que cadascú faci el qui li convingui però faci cas a un home intel.ligent:
Parleu, com sigui però parleu i buideu el que porteu dins.